bavaria-tours.reismee.nl

winter 2015 Duitsland

2015 week 9 10

Andernach.

23 02

Het sneeuwt vanmorgen

M.a.w rust.

24 02

De vriend kwam mij halen om te internetten

Hij ging met zijn vriendin naar d e opticien

Ik heb gewassen en heerlijk gedoucht in de tussentijd

Via wifi de Reismee bijgewerkt

Met haar later pizza wezen eten aan de Rijn

Hij wilde niet mee

Later op de dag in Maria Lach koffie nwezen drinken met het overmijdelijke gebak

Hier was ik al eerder geweest

Een kleine wandeling bij het meer om de calorien weer te verbranden

Terug in de camper niets meer gegeten avonds.

25 02

In Andernach afscheid genomen van de beheerster van de stelplaats .

Eeert de solar op het dak schoongemaakt

Daar staat een meer waardoor ik er heel makelijk bijkan

Onderweg bij Kaufland boodschappen gedaan.

Daarna gas getankt

Spannend want er was nog maar 4 ltr in de tank

Via Koborn a d Moezel heel toeristisch gereden.

In Kaimt –Zell op een camping Deze is gesloten maar ze kwamen toch wel staangeld incaseren.

26 02

Iets verder op wel een stelplaats met stroom.

Heel rustige plek

Geen treinen en maar 2 schepen

.

27 02

Heel veel regen vannacht

O erg dat ik bang was dat ik er niet meer weg kon komen maar dat viel mee

In Trier was een kleine rommelmarkt

Na ettelijke rondjes eindelijk een parkeer plaats gevonden.

De rommelmarkt bwas niets

Na 20 minuten was ik terug in de camper

Naar decamperplek Trevis

Verschrikkelijk er stond 1 camper

Alles ging via automaat

Ben er 10 minuten opgeweest Hoefde gelukkig niet de volle pond te betalen Niets

Ik dacht dat ik de Moezel volgde maar het bleek eiteindelijk de Saar te zijn.

Deze is nog bevaarbaar ook

Weer wat geleerd

InSaarburg op een stelplaats € 9 per nacht

28 02

Rust

01 03

LENTE

Rust

WEEK 10

02 03

In Saarlois op een gratis stelplaats

Mag ook wel naar die vorige dure plaats

03 03

Na de middag naar Volklingen

Daar is een UNESCO wereld erfgoed van een staalfabriek

Gigantische pijpen en trommels

Aangezien de inhoud erg lang en groot was ben ik ben ik niet naar binnen gegaan

De stelplaast was tussen 2 hekken

Leek wel gevangenis

De 2 stelplaatsen in de omgeving waren gesloten

Dan maar doorgereden naar Frankrijk Thionville.

Hier was ook de camping gesloten.

Na zoeken bij de sluis terecht gekomen en na overleg mocht ik daar blijven staan.

04 03

Thionville

Prima geslapen ondanks dat het schutten van de schepen de gehele nacht doorging

Na bedankt te hebben en wat foto s gemaakt te hebben vertrokken.

LUXEMBURG

OP de grens van Luxemburg getankt

€ 1 per liter diesel Das een goede prijs

Naar stad Luxemburg

Dit was een grote bouwput en na ettelijke rondjes vertokken

Geen parkeerplek te vinden..

Via een hele toerische weg met het veel heuvels en scherpe bochten naar Ettelbruck

Achter de sporthal een plek gevonden.

Een mooie wandeling naar de stuw midden in het centrum.

05 03

Ettelbruch

Na de koffie richting SantVith dwars door het Eifelgebergte

Hier lag nog erg veel sneeuw

In Hellental aan de Stausee gaan staan

Naar boven lopen was m,ij te hoog

Op een andere plaats vlakbij gaan staan aan de ribvier

Leuke plaats met een zeer snel stomende riviertje

Hier nog een flessepost gemaakt Ben beniewd of ik hier iets van hoor

06 03

Hellental

Naar Nidigen gereden maar de stelplaats was niet leuk

Naar JUlich naar het Bruckenkopf park

Dit is een speelplaats voor heel veel kinderen.

Dure stelplaats midden op een groot grasveld

07 03

Julich

Eerst maar eens een lekkere douche in de camper genomen.

Daarna naar LInich

Geen mooie stelplaats maar wel rustiig

08 03

Lennich

Vanmorgen heeft Benza zichzelf uitgelaten

Dat kon hier

Naar Gangelt om een wildpark te bezoeken

Het was er gigantisch druk

Alle 7 parkeerplaasten waren vol

Geen plak voor de camper

Langzaam doorgereden op de smalle weg en plotseling was ik in Nederland

Terug gereden naar Wallenrath

Hier is een oud voormalig treinstation

In mijn spiegels zag ik een ongeluk ver achter mij gebeuren

Een busje reed over een smart heen.

Zo te zien geen persoonlijke ongelukken

Bij het trein station de nacht doorgebracht

WEEK 11

09 03

Naar Waldfreucht

Zeer lelijke stelplaats

Doorgereden naar Bruggen

10 03

Bruggen

Rust

11 03

Bruggen

Na de middag naar het centrum gelopen een Ihrisch wisky gedronken

Heerlijk

12 03

Bruggen

Ik had € 7.50 gewonnen met de staatstloterij

Hier heb ik maar een grote sorbet van gekocht

Weg winst maar heel lekker

13 03

Bruggen

Vertrokken naar Wachtendonk

Niet veel aan op deze stelplaats

14 03

Wachtendonk

Hele discussie over parkeren met een invalide kaart

De opzichter wist van niets

Geadviseerd toch maar advies te vragen

De stelplaats geburen mocht niet avonds in de kluis op de stelplaats gegooid worden

Omdat de jeugd het er weer uit viste.

15 03

Kevelaar

Stelplaats Am Hollander See

Weer terug naar Bruggen

Vrienden uit Ouddorp komen eindelijk deze kant op

Week 12

Bruggen

16 03

Henny en marjan waren inmiddels gearriveerd

Tussen de middag samen naar centrum van Bruggen en aldaar lekker koffie met gebak gehad

In het cafe kon men internetten

S Avonds nog gezellig samen buietn in de zon iets gedronken

17 03

Bruggen

Henny en Marjan moeten naar Dusseldorf en zijn na de koffie vertrokken

Veel succes aldaar

Ik ben de gehele heerlijk in de zon blijven zitten

18 03

Het was nog steeds mooi weer dus nog maar een dag gebleven

19 03

Vanuit Bruggen naar Tiel gereden

NEDERLAND

Aldaar aan de Waalkade gelucht en siesta gedaan

Zeer viese plaats

Later op de dag naar Gelicum aan de Linge

Hier wonen vrienden al 30 jaar op een weiland in de natuur Heerlijk

20 03

Na ontbijt de camper gewassen met Linge water

Deze zag er weer netjes uit na alle viesigheid in Duitsland

Na de middag via Leerdam en langs een prachtige korte route lang de Linge naar Gorkum

Daarna snel naar huis

Thuis gekomen een ramp

Afspraak met buur om mijn huis schoon te maken tijdens mijn afwezigheid

Mooi niet dus

Binnen 10 minuten stond ik al te stofzuigen

Aquarium was half leeg

Eerst vers water gegeven

Vroeg slapen

20 03

Slecht geslapen vanwege allerlei stads en buren geluiden

Tot over maat werkte de geyser niet

Koud in huis en geen w arm water om te douchen

Ondertussen maar de kachel van de camper aangezet

Aldaar gewacht tot de monteur kwam

Alles werkt weer maar voor hoelang ?

Einde van deze reis

Niet echt specatuler maar toch interessante dingen gezien

Bedankt voor uw support en het mee reizen

Tot de volgende reis

Annette & Benza

2015 week 9 10

Andernach.

23 02

Het sneeuwt vanmorgen

M.a.w rust.

24 02

De vriend kwam mij halen om te internetten

Hij ging met zijn vriendin naar d e opticien

Ik heb gewassen en heerlijk gedoucht in de tussentijd

Via wifi de Reismee bijgewerkt

Met haar later pizza wezen eten aan de Rijn

Hij wilde niet mee

Later op de dag in Maria Lach koffie nwezen drinken met het overmijdelijke gebak

Hier was ik al eerder geweest

Een kleine wandeling bij het meer om de calorien weer te verbranden

Terug in de camper niets meer gegeten avonds.

25 02

In Andernach afscheid genomen van de beheerster van de stelplaats .

Eeert de solar op het dak schoongemaakt

Daar staat een meer waardoor ik er heel makelijk bijkan

Onderweg bij Kaufland boodschappen gedaan.

Daarna gas getankt

Spannend want er was nog maar 4 ltr in de tank

Via Koborn a d Moezel heel toeristisch gereden.

In Kaimt –Zell op een camping Deze is gesloten maar ze kwamen toch wel staangeld incaseren.

26 02

Iets verder op wel een stelplaats met stroom.

Heel rustige plek

Geen treinen en maar 2 schepen

.

27 02

Heel veel regen vannacht

O erg dat ik bang was dat ik er niet meer weg kon komen maar dat viel mee

In Trier was een kleine rommelmarkt

Na ettelijke rondjes eindelijk een parkeer plaats gevonden.

De rommelmarkt bwas niets

Na 20 minuten was ik terug in de camper

Naar decamperplek Trevis

Verschrikkelijk er stond 1 camper

Alles ging via automaat

Ben er 10 minuten opgeweest Hoefde gelukkig niet de volle pond te betalen Niets

Ik dacht dat ik de Moezel volgde maar het bleek eiteindelijk de Saar te zijn.

Deze is nog bevaarbaar ook

Weer wat geleerd

InSaarburg op een stelplaats € 9 per nacht

28 02

Rust

01 03

LENTE

Rust

WEEK 10

02 03

In Saarlois op een gratis stelplaats

Mag ook wel naar die vorige dure plaats

03 03

Na de middag naar Volklingen

Daar is een UNESCO wereld erfgoed van een staalfabriek

Gigantische pijpen en trommels

Aangezien de inhoud erg lang en groot was ben ik ben ik niet naar binnen gegaan

De stelplaast was tussen 2 hekken

Leek wel gevangenis

De 2 stelplaatsen in de omgeving waren gesloten

Dan maar doorgereden naar Frankrijk Thionville.

Hier was ook de camping gesloten.

Na zoeken bij de sluis terecht gekomen en na overleg mocht ik daar blijven staan.

04 03

Thionville

Prima geslapen ondanks dat het schutten van de schepen de gehele nacht doorging

Na bedankt te hebben en wat foto s gemaakt te hebben vertrokken.

LUXEMBURG

OP de grens van Luxemburg getankt

€ 1 per liter diesel Das een goede prijs

Naar stad Luxemburg

Dit was een grote bouwput en na ettelijke rondjes vertokken

Geen parkeerplek te vinden..

Via een hele toerische weg met het veel heuvels en scherpe bochten naar Ettelbruck

Achter de sporthal een plek gevonden.

Een mooie wandeling naar de stuw midden in het centrum.

05 03

Ettelbruch

Na de koffie richting SantVith dwars door het Eifelgebergte

Hier lag nog erg veel sneeuw

In Hellental aan de Stausee gaan staan

Naar boven lopen was m,ij te hoog

Op een andere plaats vlakbij gaan staan aan de ribvier

Leuke plaats met een zeer snel stomende riviertje

Hier nog een flessepost gemaakt Ben beniewd of ik hier iets van hoor

06 03

Hellental

Naar Nidigen gereden maar de stelplaats was niet leuk

Naar JUlich naar het Bruckenkopf park

Dit is een speelplaats voor heel veel kinderen.

Dure stelplaats midden op een groot grasveld

07 03

Julich

Eerst maar eens een lekkere douche in de camper genomen.

Daarna naar LInich

Geen mooie stelplaats maar wel rustiig

08 03

Lennich

Vanmorgen heeft Benza zichzelf uitgelaten

Dat kon hier

Naar Gangelt om een wildpark te bezoeken

Het was er gigantisch druk

Alle 7 parkeerplaasten waren vol

Geen plak voor de camper

Langzaam doorgereden op de smalle weg en plotseling was ik in Nederland

Terug gereden naar Wallenrath

Hier is een oud voormalig treinstation

In mijn spiegels zag ik een ongeluk ver achter mij gebeuren

Een busje reed over een smart heen.

Zo te zien geen persoonlijke ongelukken

Bij het trein station de nacht doorgebracht

WEEK 11

09 03

Naar Waldfreucht

Zeer lelijke stelplaats

Doorgereden naar Bruggen

10 03

Bruggen

Rust

11 03

Bruggen

Na de middag naar het centrum gelopen een Ihrisch wisky gedronken

Heerlijk

12 03

Bruggen

Ik had € 7.50 gewonnen met de staatstloterij

Hier heb ik maar een grote sorbet van gekocht

Weg winst maar heel lekker

13 03

Bruggen

Vertrokken naar Wachtendonk

Niet veel aan op deze stelplaats

14 03

Wachtendonk

Hele discussie over parkeren met een invalide kaart

De opzichter wist van niets

Geadviseerd toch maar advies te vragen

De stelplaats geburen mocht niet avonds in de kluis op de stelplaats gegooid worden

Omdat de jeugd het er weer uit viste.

15 03

Kevelaar

Stelplaats Am Hollander See

Weer terug naar Bruggen

Vrienden uit Ouddorp komen eindelijk deze kant op

Week 12

Bruggen

16 03

Henny en marjan waren inmiddels gearriveerd

Tussen de middag samen naar centrum van Bruggen en aldaar lekker koffie met gebak gehad

In het cafe kon men internetten

S Avonds nog gezellig samen buietn in de zon iets gedronken

17 03

Bruggen

Henny en Marjan moeten naar Dusseldorf en zijn na de koffie vertrokken

Veel succes aldaar

Ik ben de gehele heerlijk in de zon blijven zitten

18 03

Het was nog steeds mooi weer dus nog maar een dag gebleven

19 03

Vanuit Bruggen naar Tiel gereden

NEDERLAND

Aldaar aan de Waalkade gelucht en siesta gedaan

Zeer viese plaats

Later op de dag naar Gelicum aan de Linge

Hier wonen vrienden al 30 jaar op een weiland in de natuur Heerlijk

20 03

Na ontbijt de camper gewassen met Linge water

Deze zag er weer netjes uit na alle viesigheid in Duitsland

Na de middag via Leerdam en langs een prachtige korte route lang de Linge naar Gorkum

Daarna snel naar huis

Thuis gekomen een ramp

Afspraak met buur om mijn huis schoon te maken tijdens mijn afwezigheid

Mooi niet dus

Binnen 10 minuten stond ik al te stofzuigen

Aquarium was half leeg

Eerst vers water gegeven

Vroeg slapen

20 03

Slecht geslapen vanwege allerlei stads en buren geluiden

Tot over maat werkte de geyser niet

Koud in huis en geen w arm water om te douchen

Ondertussen maar de kachel van de camper aangezet

Aldaar gewacht tot de monteur kwam

Alles werkt weer maar voor hoelang ?

Einde van deze reis

Niet echt specatuler maar toch interessante dingen gezien

Bedankt voor uw support en het mee reizen

Tot de volgende reis

Annette & Benza

2015 week 9 10

Andernach.

23 02

Het sneeuwt vanmorgen

M.a.w rust.

24 02

De vriend kwam mij halen om te internetten

Hij ging met zijn vriendin naar d e opticien

Ik heb gewassen en heerlijk gedoucht in de tussentijd

Via wifi de Reismee bijgewerkt

Met haar later pizza wezen eten aan de Rijn

Hij wilde niet mee

Later op de dag in Maria Lach koffie nwezen drinken met het overmijdelijke gebak

Hier was ik al eerder geweest

Een kleine wandeling bij het meer om de calorien weer te verbranden

Terug in de camper niets meer gegeten avonds.

25 02

In Andernach afscheid genomen van de beheerster van de stelplaats .

Eeert de solar op het dak schoongemaakt

Daar staat een meer waardoor ik er heel makelijk bijkan

Onderweg bij Kaufland boodschappen gedaan.

Daarna gas getankt

Spannend want er was nog maar 4 ltr in de tank

Via Koborn a d Moezel heel toeristisch gereden.

In Kaimt –Zell op een camping Deze is gesloten maar ze kwamen toch wel staangeld incaseren.

26 02

Iets verder op wel een stelplaats met stroom.

Heel rustige plek

Geen treinen en maar 2 schepen

.

27 02

Heel veel regen vannacht

O erg dat ik bang was dat ik er niet meer weg kon komen maar dat viel mee

In Trier was een kleine rommelmarkt

Na ettelijke rondjes eindelijk een parkeer plaats gevonden.

De rommelmarkt bwas niets

Na 20 minuten was ik terug in de camper

Naar decamperplek Trevis

Verschrikkelijk er stond 1 camper

Alles ging via automaat

Ben er 10 minuten opgeweest Hoefde gelukkig niet de volle pond te betalen Niets

Ik dacht dat ik de Moezel volgde maar het bleek eiteindelijk de Saar te zijn.

Deze is nog bevaarbaar ook

Weer wat geleerd

InSaarburg op een stelplaats € 9 per nacht

28 02

Rust

01 03

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!