bavaria-tours.reismee.nl

Cruise Midnatsol 3e gedeelte vervolg

Cruise m/s Midnatsol

3e gedeelte/vervolg

Woensdag 19/10

AT SEA

Voordracht

S.O.S. save ower spices door Chris

Middags een presentatie over Rio de Janairo door Tess

Donderdag 20/10

RIO DE JANAIRO

De invaart in e baai van Rio ging morgens vroeg zo snel dat ik er weinig van heb gezien

Bijna de geheel passagiers en de crew gingen op excursie of op eigen gelegenheid

Om 1000 uur met de shuttlebus naar CAPACOBANA strand

Met Christine langs het strand gelopen

Vond er niet veel aan

Weinig mensen Veel souvenirs verkopers

De mensen die er liepen vond ik niet mooi

Opeens werd mijn ketting en mijn boordkaart door een fietser van mijn nek afgetrokken

Gelukkig viel alles op de grond

Ketting kapot

De boorkaart kon uit elkaar anders was het niet goed afgelopen

Nu een grove schram en nekpijn.

Later enkele t shirts gekocht

Om 1300 uur al weer terug naar het schip met de shuttle bus.

Vrijdag 21/10

AT SEA

Nek doet nog pijn

Middags een voordracht over de natuur systemen van d eoceanen.

Daarna een voordracht over BRAZILIA

Dit is een speciaal in de jaren 60 gebouwde stad op een plateau midden in Brazilie

De stad is ontworpen door Artur Niemeijer

Een bekende architect

Ontwerp als een vliegtuig romp en vleugels

De gehele regering moest daarna verhuizen naar deze stad.

Ook in Europa heeft deze architect veel ontwerpen neergezet.

Later een presentatie over PARANAQUA

De aanlegplaats voor morgen

Zaterdag 22/10

PARANAQUA

Heel vroeg alleen met shuttle bus naar de stad

Het is een vriendelijke kleine stad met een leuk centrum

Aan de zuidkant vond ik een vismarkt

De vis werd per kruiwagen aangeleverd

Ernaast was een aquarium uiteraard met levende vissen

Klein maar toch wel leuk

Vooral de pinguïns Enthousiast zwommen ze rond

Om 13 00 uur terug aan boord

Afvaart 2000 uur afvaart

Mijn retourschip de CAP SAN MARCO moest wachten tot wij weg waren en kon daarna om onze plaats liggen

In het donker kon ik hem voorbij zien varen

Zondag 23/10

AT SEA

Een voordracht over de koffie bonen

De complete groei, branden enz enz kwam aan bod

Zeer interessant Ook de oorsprong van de koffie in Jemen

Hoofdpijn gekregen

Het is ook steeds koud aan boord

Maandag 24/10

AT SEA

Grieperig

Hoofpijn

Slecht geslapen

Middags naar de doktor gegaan

Alles controles waren goed

Tabletten gekregen

Nachts veel beter geslapen

Dinsdag 25/10

Morgens nog steeds op zee

De kapitein heeft haast vanwege storm op komst

11.30 uur loods aan boord

0030 uur in de haven van Montevideo

Helaas ligt er een groot lang container schip en die moet eerst weg voordat wij er kunnen liggen

Om 1600 vast

Er staat al een gigantisch nieuwe grote ploeg op de wal te wachten

Zowel nieuwe expeditie leden en Filippino van de catering en huishoud

Inmiddels zijn er problemen met mijn geboekte hotel

De receptie zegt dat die geannuleerd is en omgeboekt

Ik weet van niets

Dus ben ik benieuwd hoe dat afloopt

Het gaat om hotel Dazzler /of NH hotel Columbia

Voel mij intussen wel wat beter

Hoest nog wel veel

Maar het is zeer koud buiten

Heel veel wind

Toch storm op komst ???

Morgenochtend 0900 uur m/s Midnatsol verlaten

Ik weet niet of in het hotel internet heb en bereikbaar ben

In ieder geval wel bestelt

Op 29/10 zal mijn retourschip de CAP SAN MARCO

In Montevideo aankomen

Hij is al in de buurt

Ik weet niet of ik internet aan boord van dit schip heb

Of anders 23 november terug in Rotterdam

U hoort van mij

Reacties

Reacties

Eveline

Hoi Annette,
Ik hoop dat je de rest van je vakantie niet meer ziek word en geen mindere ervaringen meer heb. Je bent gelukkig met alleen een schrik van afgekomen. Nog veel plezier op je heen terug reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!