bavaria-tours.reismee.nl

Midden ATLAS

10 april 2012

Tafraoute

Vandaag een rondtour door canyons van 95 km

Tafroute=Ait Monsin=Afella=Ighir=Tafraoute

Zee spannend en eng soms De palmen in de oase hebben wat krassen op de camper gegeven maar oke

11 april '12

Afspraak in de garage voor het verwijderen van schijnwerpers en het plaatsen van nieuwe

Een nieuwe look voor de camper

Onder de bumper werd een ijzeren staaf gezet ter versteviging

Betaald ongeveer 30 DH (€ 30)

12/13/14/15/16/17/18 april TIZNIT

Er kwam een monteur voor mijn bumper en een nieuw glas welk ik in Spanje kapot had gereden

De vuilwater afvoer was ook kapot. Deze bleef echter lekken en is de volgende dag compleet vernieuwd.

De kosten inclusief spuiten 630 DH (€63 ) Een koopje

Op zondag naar de stad voor een grote markt

Onderweg gegrilde kip met salade gegeten Heerlijk

De volgende dag protesteerde mijn knie van het vele lopen de vorige dag

Ik had een windscherm besteld doch bij af halen wilde hij meer geld en hij had andere stof gebruikt.

IK heb het laten liggen.

We zouden naar SIDI IFNI gaan maar er werd besloten dat dat niet door ging.

Naar SIDI OUASSAY aan zee

Voor het eerst weer na lange tijd. Heerlijk

De volgende dag zouden we naar een natuurpark doch ook dat ging weer niet door zg wegens slecht zicht

IN AGADIR bij MARJANNE boodschappen gedaan.

COordinaten N 30 23 696 W 009 34 871

Na de middag naar

LE JARDIN DE KOUDA

Een prachtige camping midden tussen de fruitbomen en zeer ecologisch

S Avonds kampvuur gemaakt en met JOChEM een andere duitser welke al een paar dagen bij ons was kip gegeten

OP 20/04 wilde ik nogmaals een vuurtje maken en de restant van de kip opnieuw grillen doch hij wilde het oude

Hout niet opstoken En daarmee was ook de sweer verpest.

OP 21 04 naar TOURADANT Onderweg via een hoge pas van 2100 meter hoog

Prachtige vergezichten maar totaal 200 km lang Heel erg vermoeiend

Gevolg s avonds ben ik als een blok in slaap gevallen

Op 22/ 04 is het bier van Barbara en Uwe uit mijn camper gehaald en zij zijn alleen verfder gereden richtin een Ned camping

Vandaag heb ik voor het eerst alleen en zonder stres gereden

Onderweg rustig aan Er waren kamelen in het water Grotten en diverse markten

Er tikte iets onder de camper en in DEMNATE gestopt bij een garage

Met 5 man onder decamper en er bleek een bout van de vering los getrilt te zijn.

Enfin 20 minuten later zat hij weer vast en het kosten 50DH €5,-

Aangekomen in AIT TAGUELLE op Nederlandse camping ZEBRA

De duitsers waren er al

OP maandag 23 april heb ik afscheid genomen Barbara en Uwe

Die ziijn aleen verder nu

Ik blijf nog een paar dagen op de camping

3 dagen op de Ned camping uitgerust

De rugpijn was gedeeltelijk over

Op 25/04 vertrokken

Er waren inmiddels Ned Campers welke ik al eerder had ontmoet gekomen.

In KASBA TALIDA geluncht Maar bij het wegrijden hoorde ik een tik bij dee achteras

10 km verderop bij een CHMK benzinepomp gekeken maar niets te zien.

Toen maar een mecanichien gebeld via de eigenaar van de pomp en uiteindelijk b leek de linker wiellager kapot te zijn

Met dank aan mijn garage in Ned want die wilde hem niet vervangen op dat moment

Gelukkig had ik wel uit voorzorg een nieuwe bij mij zodat de monteur deze kon vervangen

Ging niet gemakkelijk want hij had niet de goede gereedschap maar uiteindelijk is het toch gelukt

Ook al duurde het de gehele middag

In EL KSIBA gepint en weer terug naar de pomp voor diesel en eten

Voor 11 Dirham (1,10 €) soep en patat heerlijk

Bij de pomp geslapen maar onrustig

De volgende dag koffie gedronken en afscheid genomen.

Richting FES gereden doch even voor MRIRT afgeslagen naar de source de l'Ouna er RIBA

Een prachtige eenzame bergweg In 60m km slechts 3 auto tegen gekomen en 5 voorbij gegaan

Waarvan 2 vrachtauto s welke zo zw3aar geladen waren met hot en totaal niet vooruit kwamen Hoe blijft het rijden.

In AIT -LEUTH bij bij protecion Ceville bij de ingang van een kazerne gevraagd en daar mocht ik overnachten

Heerlijk bewaakt

AUF DEUTSCH FUR BARBARA UND UWE

HERZLICHEN DANK FUR EUHRE BEGLEITUNG UND ALLES WAS EUCH MICH GESCHAUT, GELENRT HAT UND DIE SCHONE ZEIT ZUSAMEN

OHNE AUCH WAR ICH NICHT IN MAROCCO GEWESEN

VIELEN DANK

GUTE HEIMFART

ANNETTE

Reacties

Reacties

Ben en Doortje

Wauw wat een een story annette geweldig zo'n reis en je doet het maar allemaal, petje af hoor goeie reis verders en tot horens dikke kus en een ai voor de viervoeters

Peter&Suzi

Muy bien Annette.Una gran AVENTURA.

Janny en Jan

heerlijk, die verhalen en foto's; blij dat je het zo naar je zin hebt blonde!!!! Je doet het toch maar lekker he.
Groetjes en knuffel voor de twee wildebrassen, nog steeds uit Altea, en nog een veilge reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!