bavaria-tours.reismee.nl

maart 2012 Marocco

Vanuit Moulay -Bouselham naar Vobulis waar een oude Rome3inse ruine is Er was niet zoveel meer over maar men probeerde toch e.a. te herstellen.

Overnacht een paar km vererop bij een stalletje waarvan de eig duits sprak en een hond de gehel nacht als bewaking onder de camper lag

Daarna op 19 maart naar Meknes waar decamping gesloten was en er geen fatsoenlijke plek te vinden was. Jammer want ik had de ouders van mijn boven buren iop willen zoeken.

De stad heeft een hele oude muur en daarbinnen vind de meeste aktiviteit plaats.

Evenals een militaire academie

Even buiten Meknes is een hele grote supermarkt MARJANNE waaqr je vanalles kan krijgen.

Daarna geland op ceen camping in ARZOU

20mrt vertokkken en dwars door het bos via een zandpad waar de apen in woonden Een eik was meer dan 85 jaar oud Helaas leefde die niet lang meer.

Uit het bos gekomen een landschap om van te dromen

IN MIDDELT geslapen en daarna boodschappen gedaan op een overdekte markt.

In AR-RACHIDA de volgende dag nognmaals boodschappen gedaan en een tagine en een snelkookpan gekocht waar ik nu dankbaar gebruik van maak.

21/22/23 op camping TITTERT in een palmen oase

In de oase ligt een heel oud dorpje De palmen oase is bijna 40 km lang

25/26/27/28 mrt in MERZOUKA

De klok in Europa is verzet dat betekent dat het 2 uur vroeger verschil is met Marocco

Camping LE petit Prince Aan de rand van de SAHARA met natuurlijk kamelen waar regelmatig touristen langs kwamen

Mijn honden hadden geluk er was een konijnen hok ondergronds en die vonden dat machtig interessant.

We zouden eigenlijk op 28 mrt naar de laaste plaast voor de Algarijnse grens gaan doch vanwege een gigantische storm hebben we daar vanaf gezien

29 maart onderweg naar GOUSLIMA heel veel regen regen

Dat verwacht je niet hier in Maroocco

Zelf diverse malen door een overspoelde srtaat moeten rijden

erg spannend dat wel maar allees ging goed

30 mrt naar een overdekte markt gezocht doch er was nauwelijks iets te koop

Wel op straat datgene wat wij in Europa afgedankt hebben.

Morgen rijden we verder de bergen in mits deze niet gespert is Op het ogenblik wel

TOT horens

Barry

Hoi Anette,

Leuk om toch iedere keer een berichtje te lezen van je.
Ik reageer er wel niet iedere keer op, maar lees het met plezier. Ik begrijp uit je verhaal dat je wel met medere deze reis doet. Heel veel reisgenot en tot een volgende keer. Groet Barry

duif en hond

En zo verovert de kapitein met de Bavaria en haar bemanning stap voor stap Marokko terwijl wij de kust bij Katwijk braaf verdedigen......succes Zwerver !! xxxx

Annette

Er is toch iemand die het thuisfront moet verdedigen
Annette

dien

hallo annet wat is het daar mooi je ge niet wel he groetjes dien