bavaria-tours.reismee.nl

Coimbra

04 mei 2011 Coimbra

Aangezien gisteren een tand was afgebroken en ik hedenmorgenbij de tandarts ben geweest in Pombal ben ik vandaag nog bij Carlos.

www.moveisocasiao.com

Dit geeft mij toch de gelegenheid om de reismee bij te werken

Ik had dit al reeds gedaan op de laptop doch deze werkt niet meer

Dus zal ik zij beknopt nog een verslag geven

11 april 2011

Burgau

In Sagres even hetstrand geweest maar het wa erg koud

12 april 2011

Aljezus

Hiervandaan (vanwege de koude weer ) naar het binnenland

13 april 2011

Stuwmeer Santa Clara

Gezwommen gewandeld en rust

14 april 2011

Stuwmeer Santa Clara

Zou het bed uit in het water Heerlijk

Lokale bevolking vangt (illegaal) heel veel grote vissen

15 april 2011

Almagrave

Via touristische weg naar Odemira

Eerst bij Cabo Sardao geweest maar daar waren de kliffen te hoog

16 april 2011

Vroeg gewekt door lekkende dak

Via Carpentera naar Troya (schiereiland)

De plaats was zou druk dat ik er weer weg ben gegaan.

Terecht gekomen in Sessimbra

17 april 2011

Sessimbra

Pc herstelt

middags in dorp koffie gedronken maar door de vele uitlaatgassen van de flaneerende auto s was dat niet zo leuk

Maar de hoeveelheid trappen niet te tellen Goede fysio voor mijn knie

18 april maandag

Sessimbra

Slecht geslapen Eeerst hadden 2 mannen in de nacht een heftige discussie en daarna kreeg Cedes een geweldige lange niesbui.

Eeerts naar Cabo de Rado

Hier staat een pelgrimskerk uit 1600

Jammer de cellen dicht gemetseld waren

Via Apostia over de brug naar Barcelona (tol @ 3.50)

Ik was van plan om deze stad over te slaan maar in Belem zag ik zoveel campers staan datik gekeerd ben en daar ook ben gaan staan.

19 april 2011

Lissabon-Belem

Nachts heel veel regen Benza was zelfs bang voor het onweer.

Na de middag op de fiets naar de jachthaven Onderweg zijn de remmen van mijn fiets gerepareerd. ( 28,- E )

Daarna naar de toren van Belem en naar het oorlogsmuseum

Er was nog tijdover om met de touristen bus en rondrit te maken door de stad.

Viel mij tegen Barcelona vond ik leuker

20 april 2011

Middags naar de grote haven wantdaar lagen heel windjammers en grote zeilschepen.

Op de terugweg nog in de voormalige kolen centrale geweest.

21 april 2011

Lisabon -Belem

Lopend naar de overkant (er zit een spoor tussen en 2 wegen) naar het koetsen museum

en de Monastir Dos Jeromus. Eeen gigantisch grote kerk en heeeel erg druk met touristen.

Avonds kreeg ik verse vis aangeboden van een Porugees maar die heb ik door gegeven naar een duits echtpaar.

22 april 2011

Lisabon -Belem

Vandaag dezelfde route anderom gelopen maar dat was geen susses In het maritim museum geweesthet planetarium was gesloten .Ik denk dat ik de vorige dag teveel head gelopen want mijn knie deed pijn.

nachts was er in 8 campers ingebroken Niemand had iets gemerkt tijdens de slaap

De nederlandse en spaanse waren diverse dingen kwijt zoals laptop tel visa kaart etc

De nederlander hebben mijn tel gebruikt om e.e te regelegen en te blokkeren

23 april 2011

Lissabon Belem

Met de duitse buurrvrouw boodschappen gedaan

Verder rust

24 april 1e paasdag

Met de Duitsers naar de overkant met de ferry

Tot mijn verbazing was deze in 1960 in Hamburg gebouwd Bij ons zou hij allang in het museum of gesloopt zijn.

Avonds met de vele fransen Happy Hour

25 april 2e paasdag

Lissabon -Belem maandag

Nationele Onafhankelijksdag

Feestdag maar de staatvegers werkten gewoon.

Wel veel mensen in de buurt

Na de middag kwam de polite dat we weg mosten de plaats was een monument Nou ja we stonden er al een week en de andere politie was heel die tijd erg vriendekijk Deportugees achter mij ging bijna op d evuist met de politie

Enfin 30 mrt verder mochten we wel staan

Uiteindelijk bleek het hondje van de porugees ook weg te zijn maar die kwam na 3 uur terug gelukkig maar. (luke a like Rocky)

26 april 2011

Lissabon -Belem

Gewekt door de duitse buren Er kwam een talship van Spanje met daarop de Spaanse koning aan Erg imposant de jantjes stonden stram in het gelid.

Na de middag ben naar Caiscas gegaan voor SoS reparatie van de camper Diverse kleine dingetjes moesten gemaakt worden.

27 april 2011

Cascais

Moest in d egarage wachten op het voorste stuktje van de uitlaat.

Om 1600 uur kwam men mij zeggen dat het 5 dagen zou duren Niet op gewacht

Betaald £ 220,-

Avonds aan hetstrand van Alcabicede

Met de 2 duitsers nog even een wijntje gehaald aan de strandbar

28 april 2011

Alcabicede

Zeer warm Onder de boom hoog op klif gezeten en veel gelezen en rust

Na de middag een eind met de honden gelopen

Avonds nogmaals een wijntje gehaald aan de strandbar

29 april 2011

Afscheid genomen van hans en Egon

Hun vrouwen kwamen de volgende week per vliegtuig

Naar Cabo de Roca daarna het natuurpark rondom Sintra in gereden Jammer datt zo regende de hele dag wanr het bos was prachtig ook de rots formatis waren grandioos

30 april 2011 Konninginnedag

Selveira

Morgens tv gekeken

Na de middag naar Cabo Carveiro Een eiland Berlingo (waar ik nog nooit van gehoord had ) ligt een paar km verdop Er blijkt een hotel op te staan

01 mei 2011 zondag

Cabo Carveiro (Peniche)

Zeer onrustige plaats met auto s en muziek

Naar het natuurgebied v de Lagoa de Obidos

Wederom jammer van de regen

De hele baai om geren en aan de andere naar Foz de Arelho

Hier was het druk vanwege 1 mei viering

Avonds laat nog een andere plek gezocht vanwege de vele drassige grond en het regende nog steeds.

02 mei 2011

Foz de Alrelho

Heerlijk rustig geslapen.

Via de kust met heel veel kliffen naar Nazere

Onderweg was een restaurant niet open en heb ikzelf maar koffie gezet en op het terras uit de wind opgedronken Vanwege de eenzaeme plek toch maar verder gegaan.

03 mei 2011

Marihda )praya de Vierra)

Vroeg vertrokken

Prachtige weg door natuurgebied

Om 1100 uur was ik bij Carlos

Onderweg was tand afgebroken.

afspraak gemaakt in Pombal bij tandarts om 1000 uur de volgende dag

Avonds nog naar Pombal gegaan en om d ehoek bij de tandarts gestaan.

slechte plaats trouwens want cafe en treinen maakten een hoop herrie

04 mei 2011

Om 10 oo uur bij d etandarts en om 1030 stond ik ge buiten Een beetje cement er op en klaar £ 60,-

Terug naar Carlos

Reismee verder ingevuld

De foto s kan ik nog niet bij dit verslag bij zetten gewoon omdat ik nietweet op deze pc hoe het werkt Deze komen nog wel.

Morgen gaat ik verder.

Allen gegroet.s

Vroeg vertrokken .

Reacties

Reacties

Edith

Wauw Annet! Je DOET het maar! En alle beslissingen alleen nemen....Nergens in het verslag lees ik een klacht of hoe je je voelt....Nou ja, hoort ook niet echt bij een reisverslag he....(Hoe VOEL je je?). Pluim hoor!

LizaGrinwis@gmail.com

Hoi Annette,
Je verslag gelezen.
Wat doe je toch veel en alles zo alleen.
We wensen je nog veel mooie dagen. Veilig en met veel zon.
Groetjes Ton (Braakhekke) en Lia Grinwis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!