bavaria-tours.reismee.nl

maart 4e week

Maart 2011 4e week

Maandag 21 maart La Linea

Vertrokken uit La Linea (Gibraltar)

Na 8 dagen op dezelfde plaats was dat genoeg

Afscheid genomen van de Italianen welke al die tijd ook bij mij stonden

In tarifa waar je overkant Marokko kan zien heel veel storm en zand

Geen plaats te vinden dan bij Lidl en daar waaide je ook weg

In Las Palomas (een surfstrand) mocht je niet blijven staan

Uiteindelijk in Zahara de Los Atunes op een hele grote parkeerplaats

100 mrt van strand en de politie liet mij staan

de tv werkt hier niet meer

Dinsdag 22 maart Zahara de Los Atunes

Eerst boodschappen gedaan

Daarna via een hele moie kustweg naar Conil de la Frontera

Op de parkeerplaats nog steeds heel erg windering en overal verbodsborden voor campers

Door gereden naar de haven en achter de rotsen gaan staan.

Windkracht 8 a 10

Op de pier kon ik niet staan en ik was bang dat de hondjes weg zouden waaien

Woendag 23 maart

Cabo Roche Puerto de Conil

Er heeft niemand verder bij de haven gestaan

Eest maar eens de ramen gewassen vanwege het vele zout

De wind is iets gaan liggen

Via Cadiz en Rota naar Chipiona

Hier was ik al eens eerder geweest

Nu waren ze iets aan afbreken op het stand en werd al het beton achter mij op de parkeerplaats gestort Ik ben benieuwd of het er het volgen jaar nog ligt.

Donderdag 24 maart

Nog steeds zeer rommelig en stoffig op de parkeerplaats dus vertrekkenIn La jara was een mooie plek volgens WOMO boek maar niet gevonden

In Sanlucar de Barremeda langs de boulevard een grote parkeer plaast speciaal voor campers

Heerlijk uitzicht over demonding van de Gualdaqivir De loopt 100 km landinwaarts naar Sevilla.

Aan de overkant is het natuurpark La Donana waar ik later nu gaat maar dan moet ik wel 150 km rijden wan t er ligt geen brug over de pas in Sevilla.

Heerlijk lekker in de zon gezeten die namiddag

Op de tv vond ik een Spaanse satelliet Hispasat Hier kon ik alvast mijn Portugees oefenen. De Nederlandse zender via Astra 1 doet het niet meer.

Vrijdag 25 maart

Sanlucar de Barremeda

Morgens een lange wandeling gemaakt naar de haven en overzet veer die niet ging

Middags lekker in de zon

Avonds geprobeerd een andere tv zender te vinden maar helaas

Zaterdag 26 maart

Na de middag vertrokken Eerst boodschappen gedaan

In Sevilla na 100 km terecht gekomen

Door Sevilla heen gereden Leuk mij leuke stad.

Vanwege de waarschuwingen inzake de hoogste criminaliteit in Spanje kon ik geen geschikte parkeerplaats vinden . In de stad waren nog de overblijfselen te zien van een groots feest want er stonden wel meer de 100 grote tenten half vernield of beschadigd Een grote puinhoop.

Ik zag nog een Nederland schip liggen en 2 antiek houten schepen Ik wilde het terrein op maar word tegen gehouden door de politie. Vooral toen ik zij dat ik een foto wilde maken van de houten zeilschepen mocht het al helemaal niet meer misschien waren het wel verborgen onderzeeërs >>>Je weet maar nooit..

Uiteindelijk maar doorgereden naar Gelves aan de jachthaven Een mooie rust locatie 10 km van Sevilla en nu aan de andere kant van de Gualdaqiver.

Zondag 27 maart

Gelves jachthaven

Wasdag want er stond een wasmachine .Gelijk maar alles verschoont en de winterdekbedden er afgehaald.

Middags lekker in de zon

Eerst 2meisjes van 10 jaar zaten chippies te eten en promt de lege zak op grond mijn vinger hielp want ze gooiden netjes de rommel in de vuilnisbak

Ook zat er meer dan een uur een stelletje te zoenen vlakbij mijn camper en na een uur heb ik maar iets te drinken geven want het leuk mij erg vermoeiend. Na nog een uur vertrokken ze en wat schets mijn verbazing ze lieten de bekertjes weer liggen terwijl de vuilnisbak 3 meter verder stond. Ik bemerkte het te laat want ze waren al te ver weg jammer Wat zijn het toch een viezeriken die Spanjaarden.

Nog een tijd met de havenmeester gepraat en die was enthousiast over mijn voormalig schip .helaas kon ik zijn jacht niet lenen anders had ik mooi een eind kunnen gaan varen

Later op de avond kwam de ambulance nog bij een camper met Fransen .Gelukkig zag ik beiden de volgende dag weer lopen

Reacties

Reacties

Joek

Hoi Annette.
Wil je mij je persoonlijke mailadres eens doorgeven.
Ik volg je helemaal.
Groetjes
Joek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!