bavaria-tours.reismee.nl

Marokko Zuid april 2012

29 maart 2012

Merzuoga

Er was een hele lange markt dwars door het dorpje Een vrouw met een ezel liep de gehele weg midden op de weg daardoor kon ik niet verder rijden dan stapvoets. Weer eens wat anders

In GOULIMIMA een oude stad bezichtigt Er schijnen nog mensen in te wonen ook.Met natuurlijk een hele schare kinderen er achter aan.

Even verder was een v rachtauto van de weg gespoeld. E.a. heeft een paar uur geduurd maar de vrachtauto lag er nog steeds.

Zeer spannend om daar doorheen te rijden onder begeleiding van de politie.

Daarna door een hele lange kloof en aangekomen in TAMTATOUCHTE.

In auberge /camping LES AMIS de nacht door gebracht

S Avonds had ik Barbara en Uwe uitgenodigd voor het eten

Na het eten was er trommels en iedereen kon meedoen dat deden een paar van een russische reisgezelschap In samenwerking met diverse flessen wodka en wisky

De volgende dag was in de meeste overgangen van water de meeste water weg.

Via TIGEGHI door een lange woestijn rit aangekomen in IHOURA

Dwars door QUARZANE en daarna een hoge bergroute (2000 mrt)

Inmiddels is het 2 april en zijn we geland in TAZENKITH.

Naast het politie bureau geslapen de volgende dag hebben Barbara en Uwe een tapijt gekocht

Ook naar de souk en gehakt gekocht.

Op 3 april is er nog een tapijt gekocht door Barbara en Uwe

Voor TAFHAINE afgeslagen en een piste op gereden maar er bleek asfalt inmiddels te liggen.

De TOM TOM werkte hier niet meer.

Op 4 april in TATA

Hier bliven we een 3 dagen.Leuk stadje en een hele grote markt Gegrilde kip gegeten

Vanuit de camping een grandioos uitzicht over een ravijn met s morgens daarin de vrouwen die de was deden.

Vertokken via een bergweg naar IGHERN onderweg in SOUK YIEDA ET TAGMOUTA was er een heel heldere waterbron in de palmeria..

Via een hoge berg (2300 mrt )naar TAFROUTE op camping Trois palmerias Deze was niet leuk

Jaen Paul uit Brest (Frankrijk) kwam een we zijn door hem uitgenodigd voor het avondeten in een restaurant.

De volgende dag zijn achter de camping vrij gaan staan

Jaen Paul kwam de volgende dag met zijn ford bus en heeft 3 dagen bij ons gestaan.

Op 9 april hebben we een rondrit gemaakt van 95 km meestal over piste Spannend en sooms zeer kleine grindwegen.

Slecht voor de camper maar deze heeft zich prima gehouden op een paar krassen na..

De canyons en oaesen waren soms zeer indrukwekkend.

Aan het eide van de rit waren er de blauwe sten welke ooit door een berg zijn geschilderd Ik vond er niet veel aan De natuur zelf is mooier.

Ook bij een cooperativa Argan olie en andere zaken gekocht.

11 april naar een garage welke mijn nieuwe schijnwerpers er op gezet heeft met extra versteviging , Iets gekit banden gecontroleerd en de gehele camper gewassenvoor € 85 ,- omgerekend En dat de gehele morgen werk Kan mijn garage in Rotterdam nog een voorbeeld aan nemen (sorry Ozcan)

Na de middag werden de bladveren van de ford van Barbare en Uwe omgedraaid waardoor het klapperen van de op bouw wat minder werd voor € 25 -

Morgen naar TIZNIT

Peter & Suzi

Hi Annette,Very interesting. Good photos. We are glad that you're having fun. Good luck.

Doortje en Ben

Geweldig wat een ervaring allemaal weer, zo maak je wat mee, succes en nog heel veel plezier.......